Is het adverteren door middel van Facebook interessant voor jouw bedrijf? En hoeveel moet ik hieraan besteden? De kosten zijn volledig afhankelijk van je eigen budget. Je kunt als bedrijf zelf het doel, de doelgroep, het budget en de inhoud van je Facebook advertenties instellen.

Voordat je een Facebook advertentie gaat instellen, zal je moeten bedenken wat je doel bij de advertentie is. Is het doel om nieuwe likes te verzamelen? Of om meer bezoekers naar je website te leiden? Of wil je juist met
een bepaald bericht zoveel mogelijk bekendheid generenen?
Je kunt hierbij kiezen uit de volgende doelen:

  • Je berichten promoten (bereik generenen)
  • Je pagina promoten (Likes)
  • Consumenten naar je website leiden
  • Installaties van je app genereren
  • Betrokkenheid bij je app vergroten
  • Consumenten uit de buurt bereiken
  • Meer bezoekers voor je evenement genereren
  • Claims stimuleren van je aanbiedingen
  • Aantal videoweergaven vergroten
  • Leads voor je bedrijf verzamelen

Doelgroep

Als je het doel helder hebt en je hebt vervolgens een soort advertentie gekozen, dan ga je je doelgroep bepalen. Bij het bepalen van je doelgroep kan je denken aan de demografische gegevens, maar ook aan de interesses van de doelgroep. Hoe specifieker je de doelgroep kiest, hoe relevanter het voor jouw uiteindelijk is en hoe meer mensen uiteindelijk je website gaan bezoeken of je pagina gaan liken, afhankelijk van je ingestelde ‘doel’.

Is je bedrijf bijvoorbeeld gespecialiseerd in ‘Beauty producten’ in Nijmegen? Dan kies je bij je doelgroep de hele omgeving Nijmegen en wellicht een straal eromheen. Vervolgens kun je bijvoorbeeld kiezen voor ‘vrouwen’ in de leeftijd tussen ’16 en 30′, met als interesse gezichtsverzorging, beauty producten etc. Je kunt op deze manier exact je doelgroep bereiken.

Bij het instellen van je advertentie is de tekst en de afbeelding enorm belangrijk! 

Gebruik afbeeldingen en teksten die consumeten aanzetten tot actie! Hoe vaker mensen op je advertentie klikken, hoe hoger de relevantiescore van je advertentie zal worden en hoe minder het zal kosten om je Facebook advertentie aan je doelgroep te tonen. Handig om te weten: Mocht je toch een te hoog adverentiebudet hebben ingesteld, dan kan je dan advertentie eenvoudig pauzeren of stopzetten.

Wil je graag voor jou bedrijf een Facebook advertentie inzetten? En heb je hierbij hulp nodig? Aarzel dan niet om met Eikhout Marketing contact op te nemen!